Veelgestelde vragen over de VoorleesExpress app- voor vrijwilligers die voor 20 september 2021 vrijwilliger zijn geworden

Veelgestelde vragen over de VoorleesExpress app- voor vrijwilligers die voor 20 september 2021 vrijwilliger zijn geworden

Het lukt me niet om mijn account te activeren en in te loggen in de app

Om aan de slag te gaan met de app moet een voorlezer deze stappen zetten. 

  1. Alle vrijwilligers hebben 20 september een mail ontvangen met een link om hun account te bevestigen. Deze link blijft gewoon geldig. Zoek deze mail op.  Kun je de mail niet vinden? Misschien is hij in de spam gekomen. (Heb je de mail wel een keer gezien en misschien al zelfs doorgeklikt? Ga dan naar stap 4: Misschien heb je zonder het te weten de account al geactiveerd. Heb je de mail nooit gezien en kun je hem niet vinden? Vraag dan bij ons een nieuwe activatiemail aan via info@voorleesexpress.nl.)
  2. Klik op de link in de mail
  3. Laat het mailadres wat er ingevuld is gewoon staan en maak een nieuw wachtwoord aan. Krijg je een foutmelding dat de link niet meer geldig is? Schrik niet, dat betekent dat je al eerder de account hebt geactiveerd. Je kunt nu door met de volgende stappen)
  4. Je kunt de app nu downloaden. Dat kan via de links in het scherm. Je kunt de app ook vinden op je smartphone of tablet door naar de Appstore of Playstore te gaan en te zoeken op VoorleesExpress.
  5. Klaar met downloaden? Klik op de app en log in met je nieuwe wachtwoord.
  6. Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kun je in de app op "wachtwoord vergeten" klikken. (Let op - doe dit echt in de app. Niet via het activatiemailtje).

Hier vind je een video waarin Anne op haar telefoon laat zien welke stappen je moet doorlopen om de VoorleesExpress app in gebruik te nemen.

Hoe kan mijn eigen evaluaties teruglezen?

Voorlezers kunnen eigen evaluaties zelf niet teruglezen: dit kunnen projectleiders en coördinatoren wel. De evaluatie is dus een boodschap aan de projectleider of coördinator. Inmiddels hebben we veel berichten gekregen dat het inzien van evaluaties voor vrijwilligers toch echt nodig is en het niet goed werkbaar is als ze evaluaties niet kunnen inzien. Wij gaan ons best doen om de functie zo snel mogelijk toch nog in te bouwen. We verwachten dat we deze functie in januari weer kunnen toevoegen.

Wat als ik de app niet kan vinden in de Appstore of Playstore?
Een aantal voorlezers ziet de app niet in de Playstore of de Appstore. Hiervoor kunnen twee oorzaken zijn:

  • Het besturingssysteem van je smartphone of tablet is te oud. In dat geval kun je kijken of er nog updates gedraaid kunnen worden. Als dat niet lukt, dan moet er helaas gezocht worden naar een nieuwer apparaat. Wij zorgen ervoor dat de VoorleesExpress goed draait op de laatste twee versies van de verschillende besturingssystemen.
  • De Appstore of de Playstore staat ingesteld op een ander land, daardoor is alleen het aanbod zichtbaar wat in dat land beschikbaar is. Dit zijn instellingen op de telefoon of tablet en kun je zelf aanpassen.

Wat is de Vraagbaak?

In de Vraagbaak kun je inhoudelijk advies vragen aan andere vrijwilligers en tips uitwisselen. 

Wat zijn Bites?

In Bites kun je straks concrete makkelijke tips en materialen vinden die je door kunt sturen naar je gezin. Je kunt ze makkelijk versturen via bijvoorbeeld Whatsapp.

Wat is de Kennisbank?

In de Kennisbank kun je je sessies voorbereiden en informatie opzoeken over verschillende onderwerpen, zoals meertaligheid, boekenkeus, bibliotheekaanbod en digitale middelen.