Stichting VoorleesExpress zoekt versterking: social media talent

Stichting VoorleesExpress zoekt versterking: social media talent

De VoorleesExpress geeft kinderen die moeite hebben met taal extra aandacht en gaat thuis met hen, en hun ouders aan de slag met boeken en taalspelletjes. Onze vrijwilligers laten zien hoe leuk taal en lezen kunnen zijn. Ze stimuleren de taalontwikkeling van kinderen en ondersteunen ze ouders om hun kinderen een zelf een taalrijke thuisomgeving te bieden. Om de zichtbaarheid van de VoorleesExpress te vergroten en meer vrijwilligers te werven, is stichting VoorleesExpress op zoek naar een social media talent. Wil jij stichting VoorleesExpress ondersteunen bij het bereiken van meer gezinnen én ben jij heel goed met social media? Dan is onze vacature iets voor jou. Pas jij niet goed in onderstaand profiel, maar wil je wel bijdragen aan de zichtbaarheid van de VoorleesExpress? Schroom dan niet om ook contact op te nemen, er is ook ruimte voor vrijwillige functies.

Achtergrond

De afgelopen jaren hebben we een steeds duidelijk beeld gekregen van wat we willen communiceren op de social media. We slagen er goed in om via ons grote netwerk leuke content te verzamelen en regelmatig content te plaatsen waar we goede reacties op krijgen. Ons aantal volgers op Instagram, Facebook en Linkedin blijft groeien. Nu is het tijd voor een volgende stap. We willen de mogelijkheden van de social media beter benutten en zo met onze content meer mensen bereiken en toeleiden naar onze website.

We zoeken iemand die tussen de 5-8 uur per week besteed aan:

  • het verwerken van aangeleverde content tot aansprekende posts
  • het inplannen en plaatsen van posts op Instagram, Facebook en Linkedin
  • het samen vaststellen van passende doelstellingen voor de social media
  • het monitoren van de resultaten van posts en het analyseren van data: op basis daarvan aanbevelingen om de aanpak te optimaliseren
  • het (beter) inzetten van de functies die beschikbaar zijn binnen de social media om het bereik te vergroten
  • het optimaliseren van onze profielen
  • een goede strategie bedenken voor het inzetten van advertentiebudget voor social media
  • het inplannen van advertenties
  • ontdekken van interessante content en ontwikkelingen op social media
  • reageren op berichten en onderhouden van contact met de community

Wat voor iemand zoeken we?

  • je bent creatief en pragmatisch
  • relevante ervaring met het bedrijfsmatig en strategisch inzetten van social media
  • je kunt goed aanvoelen wat past bij de boodschap en tone-of-voice van de VoorleesExpress
  • je bent goed met taal en kunt goed en aansprekend formuleren
  • pré: handig als je ook verstand hebt van Google Ads en vormgeving

Functie

Het gaat om een betaalde opdracht voor minimaal een jaar voor ongeveer 5 per week. Stichting VoorleesExpress is een non-profit organisatie en het budget is beperkt. We kunnen geen commercieel tarief bieden, maar wel een redelijke vergoeding. Je wordt onderdeel van een gedreven, enthousiast en ambitieus team en netwerk. De samenwerking kan ingericht worden als een dienstverband  of op freelance basis.
Geïnteresseerd? Stuur voor 15 maart 2021 een mail naar anne@voorleesexpress.nl.

Pas jij niet goed in onderstaand profiel, maar wil je wel bijdragen aan de zichtbaarheid van de VoorleesExpress? Schroom dan niet om ook contact op te nemen, er is ook ruimte voor vrijwillige functies (zoals contentmaker en communitymanager).